קטגוריות
יופי

שתלים דנטליים קצרים

טיפולים שיניים מעולם לא היו מתקדמים כמו בשני העשורים האחרונים, כאשר במהלכם נוספו עוד מגוון רחב של כלים וטכניקות שונות המאפשרות טיפולים מהירים ובטוחים. את הבשורה לטיפולים אלו הביאו כמובן שתלים דנטליים קצרים, אשר הגיעו אל ישראל בפעם הראשונה לפני פחות משני עשורים ומאז מאשרים טיפולים יעילים לאורך זמן אשר מצליחים להתאים גם למטופלי בעלי גורמי סיכון גבוהים כמו מחלות כרוניות למיניהן. כל יתרונות הללו הופכים את טיפולי השיניים כיום להרבה יותר פשוטים ויעילים, כך שגם במקרים בהם קיים חוסר של עצם השן תתאפשר החלפה של השן החולה בשתלים דנטליים קצרים ויעילים.

סוגי השתלים הקצרים הקיימים כיום

חשוב לזכור כי גם כאשר מדובר בשתלים דנטליים קצרים, מדובר במנעד די רחב של שתלים המצליחים להתאים בצורה מדויקת גם ללסת העליונה וגם ללסת התחתונה. בישראל קיימים שני סוגים די שכיחים של שתלים קצרים, הראשון מיוצר על ידי חברת "בייקון" האמריקאית המציעה שתלים קצרים בקטרים שונים החל מקוטר 4 ועד ל11 מ"מ אורך. שתלים אלו נחשבים לדי עמידים והמשתמשים בהם מדווחים על יעילות של מעל לעשר שנים, תוך כדי חיבור מעולה בין השיניים הגורם למראה טבעי ומצוין. דגם שני הוא מבית "פרימידון" הישראלית, אשר מציעה שתלים קצרים הנשענים על פיזור הכוח ומבטיחים אחיזה יציבה מיד לאחר ההשתלה יחד עם בנייה יעילה של רקמות לעיבוי העצם.

ההבדלים המהותיים שבין השתלים

כמו שציינו מעל שתלי בייקון ופרימדיון נחשבים לשני סוגי השתלים השכיחים בישראל, אך ההבדלים בין השתיים די גדולים. אצל חברת בייקון השתלים מתקבעים בצורה של הלחמה או נעילה סיבובית, כאשר טכניקה זו מאפשרת יציבות מעולה בעיקר בשיניים האחוריות. מאידך שתלי פירמידיון מתקבעים בזכות עיצוב המאפשר לא רק שימוש מידי לאחר ההשתלה אלא גם אפקטיבי במיוחד עבור הלסת העליונה. פתרונות אלו מציעים כיום לא לכל מטופל, בין אם סובל ממחסור חמור בעצם השין ובין אם סובל ממחלה כרונית המונעת טיפולים פולשניים, להנות מטיפולי שיניים מתקדמים ולחזור לטעום את האוכל בין השיניים. עם זאת מומלץ לבצע התאמה של טיפולים אלו דרך רופא המתמחה בהשתלה של שתלים קצרים, על מנת להבטיח יעילות לאורך זמן ומניעה של דלקות.