קטגוריות
יופי

אדריכל רישוי מה זה ומה תפקידו?

בנייה של בית מאפס עד לכדי בית מלא רהיטים, חלונות וקולות ילדים יזדמן למרבית האנשים פעם אחת בחייהם. על כן תכנון של הבית צריך להיעשות דרך תכנון מוקפד החל מתשתיות הבית ועד אל מיקומם של חדרי הילדים והסלון, אך בכדי לעשות זאת בצורה מדויקת ומקצועית חשוב להיעזר באדריכל רישוי. תפקידו של אדריכל חולש על כל התכנונים השונים, בין היתר הוא מתמחה בתכנון עירוני, אדריכלות נוף ואדריכלות פנים ויכול לעסוק בכל אחד מהתחומים האלו בנפרד או ביחד.

הלכה למעשה, מה הוא עושה?

מקורה של המילה "אדריכל" היא מהשפה האכדית ופירושה הוא "רב בנאי", יכול מאוד להיות כי בעבר אדריכלים עזרו כתף אל כתף גם עם פועלי הבניין ולקחו חלק פעיל לא רק בתכנון אלא גם בבנייה.
אבל כיום אדריכל לא מפשיל שרוולים ומעמיס טיט, אלא אחראי בקפידה על תכנון הבית החל מגובהם של החלונות, המיקום של הדלתות ועד להיתרי בנייה שניתנו דרך הוועדה המחוזית ועל פי המגבלות השונות.
תכנון הבנייה יתבצע ברובו דרך שרטוט על כן הדיוק והרצונות של בעל הדירה, לתכנן אותם תחת מגבלות תקציביות לעיתים ולבסוף צריכים כל השרטוטים והתכנונים להיות מותאמים על ידי האדריכל ולתכנן לא רק לשם המגורים, אלא גם לכדי חיי רווחה ונוחות בביתנו.

איך למצוא אדריכל רישוי?

כיום עסקים רבים מפרסמים עצמם בכל פלטפורמה אפשרית, החל מהפייסבוק ועד ללינקדין ואפילו ברדיו ובטלוויזיה. עם זאת לא כל האדריכלים שיתאימו לתכנון שלנו ימצאו באחת מאותם הפלטפורמות, שכן אדריכל הוא מקצוע לעיתים של איש אחד או ולעיתים של משרד גדול הכולל כמה אדריכלים. לכן בין אם נבחר משרד גדול או איש מקצוע יחיד, ישנם כמה פרמטרים חשובים לוודא לפני כן. הראשון מבניהם הוא מיקומו של האדריכל, שכן אדריכל שיהיה נוכח באזור ויכיר אותו, הן ברמה הבירוקרטית והן ברמה המעשית הוא חשוב.
הפרמטר השני הוא כמובן דוגמא לעבודות קודמות, כך נוכל להתרשם גם מאופי העבודה, מהדיוק ומהיכולת של האדריכל לשלב בין כל שלל המאפיינים אותם הזכרנו לפני כן. מלבד כל אלו, מציאה של אדריכל יכולה להתחיל בהמלצה מחבר קרוב, מקבלן עימו סיכמתם כבר פרטים ועוד.