קטגוריות
יופי

זוגיות ומשפחה – האושר האמיתי

אתמול נזכרת בימים עברו שבהם התגוררתי לבדי בדירה קטנה בתל אביב. כל מחשבותיי, תפילותיי וגם אכזבותיי (הרבות יש לציין) היו קשורות, איך לא, לזוגיות. כמה חיפשתי, כמה בכיתי, כמה רציתי. כל מה שראיתי לנגד עיניי היו זוגות או משפחות מטיילות להם בנחת ובשמחה. הכל נראה מושלם. כך לפחות דמיינתי.  שנים אחר כך, אני מוצאת את עצמי בתוך זוגיות וחיי משפחה.  כבר למעלה מ-13 שנה שאני נשואה ופתאום שמה לב שאני שוכחת לשמוח. שוכחת אפילו עד כמה רציתי וייחלתי לעצמי את זה. נשאבת לתוך העשייה השוחקת ולא עוצרת לרגע לראות את המתנות הנפלאות שקיבלתי בחיי. 

והנה, נחתה עלינו הקורונה ולפתע אנחנו מוצאים את עצמנו עם הרבה פחות יכולת תנועה, חלקנו מחוסרי עבודה, עם המון חששות ושאלות לא פתורות. סיר לחץ מבעבע שעומד להתפוצץ בכל רגע. בתוך הבית כמעט 24/7 עם הילדים והאור בקצה המנהרה רחוק מלהיות נגלה. שומעים על כל כך הרבה מקרים של בתים שמתפרקים, פשוט לא עומדים בלחץ, לא יכולים לסבול אחד את השני ופשוט מרימים ידיים בייאוש ובוחרים בנתיב אחר – כאילו ששם מחכה איזה תענוג  שלא ייגמר לעולם. 

תענוג? זה החיפוש שלנו כל החיים? זה יגרום לנו למצוא את השלווה והשמחה שאנו משתוקקים לה כל כך? אולי כל התפיסה שלנו במציאות צריכה להשתנות?! אולי צריך להתעורר ולהבין שאנחנו לא נצליח לשנות שום דבר בעולם הזה ושרדיפה אחרי התענוג הבא רק מובילה אותנו לבור יותר ויותר עמוק? אולי הידיעה שהמשפחה זה הדבר הכי יקר בעולם תגרום לנו להבין  ששווה להתעצבן, להילחם, להתנגד, לאהוב ולשמוח  עבורה. 

זו כל  העבודה שלנו למעשה, לגלות ולכסות על כל הפשעים באהבה אינסופית. כמה שזה נראה בלתי אפשרי לעיתים, אבל  זה אפשרי. לחשוב לטובת המשפחה זה תענוג שלעולם לא נגמר. רק מתעצם ומתעצם.