קטגוריות
יופי

אפשר כבר להגיד שהגענו למבוי סתום?

מכל עבר אנחנו ניצבים מול בעיות ומצבים שנראים בלתי אפשריים לתיקון. קונפליקטים בחיינו מרמת הפרט, משפחה, זוגיות,הורים וילדים ועד רמת המדינה, השנאה וחוסר ההסכמה בציבור, ממשל שלא מתפקד, רוע ושחיתות בכל מקום. מערכות החיים מתמוטטות סביבנו בדיוק ברגעים שבהם אנחנו זקוקים להם ביותר. המגפה העולמית הוציאה לאור יום את כל הבעיות והסדקים שבין האנשים. מהחיים הפרטיים של כל אחד מאיתנו ועד רמת המדינה וכל האנושות. אולי באמת כדאי לקחת צעד אחורה, להסתכל על התמונה הגדולה ולהודות. נכשלנו. אנחנו ניצבים מול שוקת שבורה בכל תחומי חיינו. השאלה היא מהי הטעות שלנו? ומה צריכה להיות התגובה? 

 כל תהליך היסטורי הוא בעל תכלית, משמעות. כלומר העולם לא מסתיים אלא משתנה. סופם של דרך חיים והתנהלות אנושיות שאבד עליהם הכלח – הגיעו לסופם הטבעי והבריא. כבר אלפי שנים אנחנו מנסים לפלס דרכנו לפי חוקים שאנחנו ממציאים, לפי תרבויות ומוסכמות משתנות. עוברים מדרך ממשל אחת לשניה ואידיאולוגיות שונות, אבל כולם הובילו אותנו לרגע הזה שבו צריך להבין שהם לא נכונות. אנחנו מכירים רק את הכוחות והחוקים הפיזיים שבטבע כמו חוק המשיכה אבל מה אם קיימים חוקים אחרים ? חוקים חברתיים שאנחנו לא מודעים אליהם ולכן לא מתנהגים לפיהם וסובלים? האם יש אלוהים או חוקיות אחרת?

מערכת הטבע כוללת את כל הקיים מחלקי האטום ועד כוכבי הלכת. כולל אותנו. אנחנו לא צופים, צרכנים או שליטים על הטבע אלא חלק ממנו בדיוק כמו כל השאר. וזו הטעות שלנו. הטבע על כל רמותיו: דומם, צומח וחי, קשורים ותלויים אחד בשני לחלוטין ולכן מתנהלים בהתאם בשירות ונתינה הדדיים. זהו חוק הטבע הבסיסי והעליון – חוק הערבות. היחידים שלא מתנהגים בכבוד ובהתחשבות לשאר הרמות, ובעיקר אחד לשני הם אנחנו. אני ואתה וכל האנושות. אין הכוונה להיות צמחוני או לחיות במערה, אלא הדרך שבה אנחנו מתייחסים אחד לשני היא לא טבעית! ניצול, השפלה, שליטה ורוע במקום התחשבות, כבוד ונתינה. זהו מקור כל הסבל האנושי והסביבה שבה אנחנו במסלול התנגשות מול מכבש ההתפתחות שלא יניח לנו עד שנשתנה. עד שנטפל בטיב הקשרים והיחסים האנושיים ונחיה מאוזנים ומאושרים על פי חוקי הטבע המוחלטים. 

ההרגשה המיוחדת שיש בטבע היא תוצאה ישירה של היחסים השונים מהותית מהיחסים האנושיים. חיים על פי חוקי הטבע החברתיים מאפשרים לשפע, לרוגע ולבריאות להגיע אלינו, אפילו כשאנו במאבק ההישרדות התמידי. אנחנו כבני אדם צריכים ויכולים להגיע אפילו לרמה גבוהה יותר של יחסים ולכן לרמה גבוהה יותר של אושר ומודעות. הלב שלנו מבין ולוחש לנו כבר שנים – זמן שינוי. בואו נקשיב. בואו נלמד לאהוב.